Dumitru NICULĂIȚĂ a absolvit Facultatea Inginerie Economică și Business, specialitatea Marketing și Logistică. Și-a făcut și masterul la aceeași facultate, urmând programul „Administrarea afacerilor”.

Am apreciat foarte mult profesorii din facultate, care pe lângă predarea materiei de studii propriu-zise, erau conectați și la mediul real al economiei, activând în diverse companii, iar unii fiind antrenați și în proiecte de restructurare și redresare economică a unor industrii din țară.

Sincer vorbind, unele discipline le-aș mai studia o dată cu plăcere, mai atent, căci peste ani și-au dovedit utilitatea și valoarea.

Mi-am început cariera profesională în domeniul vânzări, din anul 3 de facultate. Ulterior am activat și într-o agenție de publicitate, unde am învățat tot ce înseamnă reclamă (print, OOH, radio, TV), m-am axat pe shopper marketing, având printre clienți mari branduri internaționale prezente pe piața locală FMCG (Fast Moving Consume Goods ). Am activat și ca manager marketing, manager PR și comunicare, director marketing, consulting în marketing. Actualmente sunt brand manager la Moldova Agroindbank, cea mai mare bancă comercială de pe piața locală, unde elaborez  un mix de marketing pentru anumite produse destinate IMM-urilor și segmentului corporativ.

Facultatea a pus bazele cunoștințelor mele în acest domeniu. Unul din îndemnurile mele către viitorii, dar și actualii studenți e de a petrece timpul dedicat universității într-o concentrare maximă pe cât posibil, căci ulterior, după 2-3 ani de studii, apar alte priorități, iar timpul dedicat studiilor va fi absorbit  deja de job, poate o mică afacere unde veți reuși să transformați ideile în produse sau servicii.

Dacă în anii de studenție reușiți  să aplicați la un internship, sa vă angajați pe timpul vacanței de vară – e o opțiune ideală pentru dezvoltarea competențelor practice. E important să  studiem  la treapta licență,  master, să continuăm, eventual, un program de doctorat (ceea ce urmez eu la o altă universitate din Chișinău) pentru a ne forma ca specialiști dedicat, iar  lecturile, cursurile, trainingurile te ajută să devii un profesionist de succes.

Marketingul se schimbă, apar domenii conexe. Dacă acum 10 ani se vorbea foarte puțin despre implementarea unor tehnici de marketing digital, acum practic peste 50 la sută din bugetele de marketing sunt direcționate spre activitățile online. Pentru ca brandurile să fie apreciate de consumatori, companiile își dedică timp, resurse umane, financiare pentru a fi prezente pe  multiplele platforme de socializare.

Studiile în domeniu sunt foarte importante, tocmai de aceea te perfecționezi în continuare și după absolvirea facultății. Important e să-ți dezvolți în permanență mix-ul de atuuri și  competențe, pe care le acumulezi de-a lungul timpului, prin experiență. 

(Visited 157 times, 1 visits today)