Aurelia BRADEȚCHI: de la studii în marketing și logistică, la o carieră în market research, customer insights și data science

Aurelia BRADEȚCHI a absolvit Universitatea Tehnică a Moldovei, Facultatea Inginerie Economică și Business, specialitatea „Marketing și logistică”, promoția-2018. Este specialistă în cercetări sociologice și de marketing, și lucrează pentru Magenta Consulting. Afirmă cu recunoștință că UTM are un rol important în formarea sa ca specialist. Povestea sa de viață și de muncă include însă mai multe capitole. Ni le dezvăluie chiar ea.

– Când eram în clasa a XII-a la liceu, ca și o mare parte dintre colegii mei, nu știam unde să-mi continui studiile. Logica pe care am aplicat-o la selecția universității și a facultății a fost a fost simplă. Am ales UTM, pentru că este o universitate de top din Moldova și am optat pentru Facultatea Inginerie Economică și Business, pentru că mereu am fost aproape de științele exacte. Am ales specialitatea Marketing și Logistică, pentru că suna interesant și modern, atât. Când am aplicat la această specialitate, nici nu știam ce urma să învăț și nici nu bănuiam ce oportunități de job urma să am. Totuși, a fost o alegere corectă și nu regret deloc că am studiat anume la această universitate, la această facultate și această specialitate.

Trei ani de studii au trecut repede, a fost provocător pe alocuri și mereu eram pusă în situația de a ieși din zona de confort. Am urât nevoia de a ieși din zona de confort, până am realizat că, de fapt, asta mă face să mă dezvolt și să cresc. La facultate am avut oportunitatea de a mă implica în numeroase activități extracurriculare: am fost membru al sindicatului studențesc al Universității; președinta consiliului sindical studențesc al Facultății; membru al Senatului UTM; mă implicam în organizarea evenimentelor universitare ș.a. Toate aceste activități mă făceau să interacționez cu mulți studenți, dar și să ies din zona de confort.

După primul an de studii am realizat că eram mai mult interesată de marketing decât de logistică, astfel am început să-mi caut un job part time în marketing, pentru a vedea cum se face marketing în cadrul companiilor. În anul doi de studii am obținut un job part time pe poziția de Asistent Marketing. Eram tare fericită și mândră că am reușit să mă angajez pe specialitate încă în perioada studiilor. A fost o experiență frumoasă, care a durat un an și care a consolidat dragostea mea pentru marketing.

În ultimele luni de studii știam deja ce vreau să fac și pentru ce companie să lucrez. Țin minte foarte bine ziua când am ieșit de la examenele de licență și am transmis CV-ul către Magenta Consulting. În scurt timp am fost invitată la interviu și am obținut jobul de consultant junior în marketing. Îmi amintesc foarte bine prima mea zi de lucru. În oficiul mare lucrau în liniște 24 de persoane – purtând căști și foarte concentrați la activitățile lor. Era o liniște profundă, auzindu-se doar sunetul tastaturii – colegii scriau rapoarte de cercetare.

Timp de patru ani la Magenta am avut ocazia să gestionez 47 proiecte de cercetare, atât studii sociale cât și de marketing. Erau proiecte diferite, pentru că beneficiarii proveneau din diferite domenii de activitate, având obiective diferite și dorind să afle răspuns la întrebări specifice. În cercetările la care am lucrat, mereu am putut aplica cunoștințele dobândite la facultate, în special ce țin de comportamentul consumatorului, analiza concurenților, consum și atitudine față de produs și marcă, măsurarea sănătății brandului, testarea prețului, segmentarea consumatorilor, Net Promoter Score, profilul consumatorului, studii pentru strategii, analize de date secundare ș.a.

La Magenta am avut și am norocul de a fi parte a unei echipe de profesioniști, care se ajută, dar nu concurează între ei. Am avut și am parte în continuare de un mentor care mă ajută ori de câte ori am nevoie de un sfat sau pur și simplu de cineva care să asculte în timp ce eu povestesc despre dificultățile cu care mă confrunt.

Universitatea Tehnică a Moldovei a avut un mare rol în cariera mea, a pus o bază teoretică bună pentru devenirea mea ca specialist în cercetări de marketing. La UTM am învățat să învăț, am învățat să cercetez, să caut soluții și să ies din zona de confort.

Dacă ar fi să vin cu un sfat către actualii sau viitorii studenți, ar fi să le spun să nu aibă temeri, să scape de tot felul de frici. Nu vă temeți să încercați, să vă asumați responsabilități, să riscați, să ieșiți din zona de confort. Nimeni nu s-a născut specialist într-un domeniu. Este nevoie de multă muncă, perseverență și devotament pentru a reuși.

Iar dacă după citirea acestui articol cineva a devenit curios de jobul de Research Analyst la Magenta și ar fi interesant de o carieră în research, customer insights și data science – job-uri pe care deseori le vedeți în top 10 din lume, vă așteptăm la un chat la Magenta sau îmi puteți scrie în privat – linkedin.com/in/aurelia-bradetchi-9127901a3

 

Distribuie

Conținutul website-ului utm.md este destinat exclusiv informării publicului larg. Preluarea materialelor se permite în limita a maximum 500 de semne, dar nu mai mult de jumătate din articolul preluat. În aceste condiţii, este obligatorie citarea sursei şi a autorului, iar în cazul portalurilor informaţionale – indicarea linkul ce conduce direct la sursă. Republicarea integrală a conținutului site-ului este interzisă în lipsa unui acord prealabil din partea Universității Tehnice a Moldovei. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați pe pr@adm.utm.md .

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

MENIU