STELA BALAN
Şef direcție
DATE DE CONTACT
Adresa: bd-ul Ştefan cel Mare 168, cab. 1-106, 1-107
Tel: +373 22 23-54-08
E-mail: stela.balan@adm.utm.md
I. INFORMAȚII GENERALE
Departamentul Management Academic şi Asigurarea Calităţii este o subdiviziune importantă a Universităţii, activează în baza Cartei UTM, a documentelor normative ce reglementează procesul de învățământ din Republica Moldova, a ordinelor Rectorului/Prorectorului pentru activitatea didactică.
Misiunea: conceptualizarea procesului de învățământ și asigurarea calității.
Obiectivele de bază: organizarea şi asigurarea didactică a procesului de învăţământ, evidenţa contingentului de studenţi la ciclul I (licenţă) şi ciclul II (master), mentenanţa SMC implementat la UTM.
II. ACTIVITĂȚI
- Organizarea şi asigurarea procesului de învăţământ
- Pregăteşte regulamente, proiecte de ordine privind organizarea şi realizarea procesului de instruire, precum şi proiecte de dezvoltare a sistemului învăţământului universitar.
- Participă la formarea statelor de funcţii.
- Asigură cu documentaţia respectivă şi organizează desfăşurarea examenului de licenţă, de master, conferirea calificării respective, organizează completarea şi înmânarea diplomelor absolvenţilor Universităţii.
- De comun acord cu Secția Asigurarea calităţii, analizează dările de seamă ale facultăţilor şi ale preşedinţilor Comisiilor pentru examenul de licenţă/Comisiilor de evaluare a tezelor de master, elaborând propuneri şi măsuri concrete pentru perfecţionarea procesului de instruire.
- Promovează şi stimulează implementarea noilor forme şi tehnologii de evaluare a cunoştinţelor.
- Asigură catedrele şi facultăţile cu formulare, registre, fişe, borderouri, diplome, carnete de student, de master etc.
- Monitorizează desfăşurarea sesiunilor intermediare şi semestriale, formele şi modalităţile de evaluare a studenților/masteranzilor. Verifică şi analizează rezultatele sesiunilor de examinare.
- Participă la perfectarea raportului anual al activităţii UTM.
- Controlul calităţii şi al eficienţei procesului de învăţământ
- De comun acord cu decanii facultăţilor, organizează şi participă la controlul calităţii procesului de studii.
- Este responsabil de asigurarea metodică şi tehnică a procesului de învăţământ.
- Contribuie la implementarea şi utilizarea noilor tehnologii didactice în procesul de studii.
- Analizează şi evaluează eficacitatea procesului instructiv-educativ.
- Pregăteşte rapoartele statistice, informațiile şi materialele solicitate de instanţele superioare.
- Efectuează controlul privitor la perfectarea documentației decanatelor (registre, fişe personale, carnete de note şi de student, masteranzi etc.).
- Monitorizează tematica tezelor de licenţă şi de master.
- Înaintează propuneri privind componenţa Comisiilor pentru examenul de licenţă/Comisiilor de evaluare a tezelor de master; elaborează graficul şi orarul examenului de licenţă/de master.
- Prezintă propuneri Rectorului pentru luarea măsurilor administrative în caz de încălcare a disciplinei de către cadrele didactice şi de către studenţi/masteranzi.
- Evidenţa mobilităţii efectivului de studenţi
- Verifică prezența ordinelor de promovare a studenţilor pe ani de studiu şi de admitere la examenul de licenţă/de susţinere a tezei de master şi de acordare a titlului.
III. STRUCTURA DEPARTAMENTULUI
În calitate de subdiviziune universitară, departamentul include patru secţii:
- Secţia Studii;
- Secţia Asigurarea calităţii;
- Laboratorul de implementare a noilor tehnologii didactice în învățământul ingineresc;
- Editura „Tehnica-info”.
Funcțiile Secției Studii:
- organizarea şi coordonarea activităţilor de elaborare şi perfecţionare a planurilor de învăţământ la ciclul I și ciclul II (studii superioare de licență și de master);
- organizarea şi coordonarea activităţilor de calculare a volumului sarcinii de studii, elaborarea propunerilor privind statele corpului profesoral-didactic pentru ciclul I și ciclul II (studii de licență și de master);
- coordonarea activităţilor de organizare şi desfăşurare a Examenului de licenţă și a susținerii tezelor de master, de completare a actelor şi eliberare a diplomelor;
- participarea în controlul pregătirii catedrelor către începutul anului universitar;
- controlul (periodic) al desfăşurării procesului instructiv-educativ la ciclul I și ciclul II (studii superioare de licență și de master);
- analiza rezultatelor atestărilor, susţinerii examenelor la ciclul I și ciclul II (studii superioare de licență și de master), prezentarea informaţiei respective Consiliului de Administraţie, Senatului.
- examinarea şi verificarea aplicării actelor normative emise de Ministerul Educației şi de organele de conducere ale UTM cu privire la realizarea procesului de instruire.
Sectorul evidenţă şi statistică
Responsabilităţi:
- Normarea activităţii didactice;
- Elaborarea statelor de funcţii;
- Monitorizarea realizării sarcinii didactice;
- Organizarea studiilor la învăţământul cu frecvenţa redusă;
- Monitorizarea orarului și a activității didactice la învăţământul cu frecvenţa la zi, cu frecvenţa redusă, master;
- Supravegherea întocmirii şi executării orarului examenelor în sesiunile semestriale şi suplimentare.
Sectorul stagii practice
Responsabilităţi:
- Organizarea şi controlul calităţii stagiilor de practică.
- Coordonarea elaborării regulamentelor, programului/curriculum-ului stagiilor de practică.
- Organizarea seminarelor şi conferinţelor coordonatorilor stagiilor de practică.
- Monitorizarea organizării conferinţelor de evaluare a stagiilor de practică la facultăţile UTM.
- Stabilirea condiţiilor de colaborare a UTM cu întreprinderile-bază de realizare a stagiilor de practică.
Sectorul eliberarea actelor de studii
Responsabilităţi:
- Pregătirea documentaţiei pentru examenul de licenţă/de master, a orarului şi supravegherea îndeplinirii acestora la facultăţi.
- Monitorizarea realizării prevederilor orarului de susținere a tezelor de master/a examenelor de licenţă.
- Supravegherea eliberării actelor de studii (a diplomelor de licenţă, de master, a certificatelor, carnetelor de note şi de student, a diplomelor de bacalaureat).
- Eliberarea duplicatelor actelor de studii (în baza certificatului de arhivă, a registrului şi anunţului în „Monitorul oficial”).
Sectorul organizare studii studenţi străini
Responsabilităţi:
- Prezentarea dosarului cetăţenilor străini la ME pentru acceptul înmatriculării la studii.
- Corespondenţa cu organele de stat, ambasade şi consulate în scopul legalizării studenţilor în ţară, evidenţei domicilierii şi perfectării vizelor de intrare-ieşire şi a invitaţiilor.
- Încheierea contractelor de studii a studenţilor străini cu UTM.
- Examinarea cererilor de transfer, repetarea anului sau semestrului de studii, înmatricularea la a doua specialitate.
Sectorul asigurare informaţională a organizării procesului de studii
Responsabilităţi:
- Elaborarea sistemului informaţional de organizare a procesului didactic la UTM.
- Automatizarea circulaţiei documentelor, a dărilor de seamă etc.
- Perfecţionarea planificării şi controlului realizării procesului de studii.
Funcţiile secţiei Asigurarea calității:
- stabilirea, implementarea şi menţinerea proceselor necesare ale Sistemului de Management al Calităţii;
- promovarea în cadrul UTM a politicii de conştientizare a cerinţelor clientului, cerinţelor legale şi de reglementare;
- formarea culturii calității în UTM;
- menţinerea legăturii cu părţile externe în aspecte referitoare la Sistemul de Management al Calităţii;
- elaborarea şi gestionarea documentelor Sistemului de Management al Calităţii;
- implementarea politicii şi a obiectivelor referitoare la calitate, declarate de conducerea Universităţii;
- analiza neconformităţilor constatate în implementarea şi menţinerea conformităţii Sistemului de Management al Calităţii cu cerinţele specificate şi propunerea conducerii Universităţii a acţiunilor corective sau de îmbunătăţire;
- analiza eficienţei Sistemului de Management al Calităţii Universităţii şi finalizarea acţiunilor corective rezultate ca urmare a auditurilor interne, analizelor efectuate de Biroul Senatului şi a auditurilor externe;
- activităţi în vederea certificării conformităţii Sistemului de Management al Calităţii universităţii cu cerinţele stabilite;
- organizarea evaluărilor interne și externe ale programelor de studiu la ciclul I și ciclul II în vederea acreditățrii acestora;
- colaborarea cu toate structurile academice şi administrative ale Universităţii în vederea îmbunătăţirii continue a Sistemului de Management al Calităţii.
La nivel de facultăți funcţionează Comisii de Management al Calităţii, conduse de Preşedinţi.
Preşedinţii Comisiilor de Management al Calităţii la facultăţile UTM | |||
Facultatea | Nume, prenume | Funcţia | Telefon |
FIMET | Vera MOROZOV | conf. univ., dr., Catedra TLC | 022-23-52-41 |
FEIE | Valeriu BLAJĂ | conf. univ., dr., Catedra EMM | 022-23-76-19 |
FIMIT | Elena RUSU | conf.univ., dr., Departamentul Matematica | 022-50-99-31 |
FCIM | Lucia STADLER | conf. univ., dr., Catedra IA | 022-50-99-01 |
FTMIA | Liliana POPESCU | conf. univ., dr., Catedra TPA | 022-50-99-58 |
FIU | Jana CÂRJA | conf. univ., dr., Catedra TCŢT | 022-32-95-75 |
FCGC | Oleg CUCU | conf. univ., dr., Catedra TC | 022-77-35-52 |
FUA | Svetlana OLEINIC | lector superior, Departamentul Arhitectura | 022-77-38-33 |
FIEB | Rina ŢURCAN | conf. univ., dr., Catedra EMI | 022-56-78-59 |
Funcţiile laboratorului de implementare a noilor tehnologii didactice în învățământul ingineresc:
- Elaborarea strategiilor de dezvoltare a e-learning-ului şi de implementare a noilor tehnologii didactice la UTM;
- Planificarea activităţilor de formare a cadrelor didactice în domeniul e-learning, TICE;
- Organizarea seminarelor didactice, consultaţiilor zilnice pentru cadre didactice şi studenţi în domeniu;
- Întreţinerea şi reînnoirea platformei Moodle.
Funcțiile Editurii „TEHNICA-INFO”:
- formarea planurilor de editare a lucrărilor didactico-metodice;
- consultarea cadrelor didactice privind pregătirea manuscriselor;
- redactarea şi editarea lucrărilor didactico-metodice;
- multiplicarea blanchetelor de documente și formularelor tip, registrelor grupelor academice.