Cum e să te integrezi cu succes într-o echipă în care tocmai ai fost angajat? Cum să construiești un dialog eficient cu noii colegi pentru a avea în continuare o comunicare interculturală la noul job? Un dialog pe tema „Superstar sau jucător de echipă – focus pe rezultat” având-o pe post de speaker pe Olesea OASERELE, Portofolio Director, AMDARIS, a încheiat seria seminariilor cu genericul comun „Marketing personal”, organizate de Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră din cadrul UTM.
Reprezentând o companie globală în IT – un domeniu comun pentru toate specialitățile studiate la UTM, ea însăși fiind absolventă a acestei prestigioase instituții de învățământ tehnico-ingineresc, speakera a stabilit instant chimia în dialogul cu sala, astfel evidențiindu-se aspectul cel mai esențial care viza subiectul întrevederii – comunicarea, adaptarea într-un mediu nou, cu oameni noi. Și pentru că un auditoriu necunoscut poate fi convins cel mai bine cu exemple din propria carieră, speakera a ținut să menționeze că a ales să facă IT acum două decenii, când domeniul nu oferea prea multe oportunități de angajare, confruntându-se și cu stereotipul că acesta este extrem de dificil și mai puțin indicat femeilor.
Fiind ea însăși un veritabil model de creștere continuă, perseverență și loialitate, a considerat necesar să motiveze tinerii să se concentreze mereu pe motivația personală, dar și pe faptul cum să contribuie la buna atmosferă în echipă, de exemplu, prin dialogul multicultural, prin comunicarea interactivă etc. A venit și cu o seamă de recomandări, demonstrând câteva filmulețe la temă și sugerând mai multe cărți la subiect.
Cei interesați să învețe cum să devină un jucător de echipă orientat pe rezultate au făcut sala neîncăpătoare, iar dialogul – dinamic și interactiv. Cum reușește Olesea OASERELE să convingă? Spune că încrederea și pasiunea i-au marcat primii pași în carieră, calități care de altfel „o însoțesc” în permanență și acum. Mai spune că funcția pe care o deține constituie un fel de „magic button” dintre clienți și echipa pe care o reprezintă. Da, are un job extrem de solicitant, însă este mulțumită de faptul că zilnic învață lucruri noi și este parte a unui domeniu în care inovarea este atuul principal.