FIEB: internship Nestle sau cum să devii parte a unei corporații transnaționale

Acum 3 ani, Irina ONOFREI a fost admisă la studii la Universitatea Tehnică a Moldovei, Facultatea Inginerie Economică și Business, specialitatea „Marketing și logistică”, iar de curând și-a susținut teza de licență cu notă maximă.

 

– De-a lungul celor trei ani de studii, am devenit parte a prietenoasei familii FIEB, spune absolventa Irina ONOFREI. Aici am cunoscut oameni noi, am descoperit valori noi, mi-am propus noi scopuri și priorități. A fost o nouă șansă pentru mine de a mă dezvolta și afirma, fapt pe care îl datorez mentorilor, profesorilor mei. Fiecare dintre ei este mega competent și calificat, iar fiece lecție – o veritabilă sursă de inspirație. Pas cu pas, acumulând noi cunoștințe, m-am convins: Universitatea Tehnică oferă o bază solidă pentru viitor.

Cel mai semnificativ moment, care mi-a transformat complet percepția despre marketing, a avut loc la finele celui de-al treilea an de studii. În perioada de redactare a tezei de licență, gândurile despre viitorul loc de muncă și în general despre noul făgaș al vieții care pe îl voi urma m-au adus la concluzia că trebuie să abordez orice oportunitate.

A fost un noroc sau poate o simplă coincidență, dar cu o săptămână înainte de susținerea tezei mi-a atras atenția o postare despre căutarea unui stagiar în compania Nestlé. Primul gând: „Nestle? E un nivel prea înalt pentru mine!” Dar motto-ul că trebuie să abordez orice oportunitate m-a motivat să risc și nu regret.

Cunoscută și îndrăgită de toată lumea încă din copilărie, Nestle este cea mai mare companie de producere a alimentelor și băuturilor, iar marketingul în cadrul acestui mastodont e o veritabilă forță motrice!  Primul lucru pe care l-am descoperit în cadrul stagiului de practică m-a făcut să înțeleg cum funcționează acest „motor” – marketingul se rezumă nu doar la imagini luminoase pe Instagram și videoclipuri inspiraționale pe TV, ci își asumă monitorizarea constantă a dinamicii vânzărilor, activității concurenților, a cererii și a unui șir de statistici. Implementând chibzuit aceste informații, compania are luptă cu succes pentru locul său pe piață.

Cea de-a doua învățătură a stagiului de practică: marketingul reprezintă oameni, căci succesul se datorează oamenilor. La Nestle am cunoscut o echipă prietenoasă, dispusă să-și împărtășească cunoștințele și experiența în marketing și logistică. Prima și cea mai memorabilă impresie a fost de la crearea spotului publicitar pentru un produs Nestle. Urmărind procesul de filmare, mi-am dat seama că un concept bine planificat, accentul pe detalii și o echipă de profesioniști e tot de ce ai nevoie pentru un content de calitate.

Pentru a se menține pe linia de plutire, compania monitorizează constant comportamentul concurenților pe piață. Sunt mândră de faptul că am avut posibilitatea să contribui la elaborarea unui amplu raport în acest sens.

La Nestle, marketerul este și un finanțator, logistician, content developer, dar și un analist. În timpul stagiului de practică am avut norocul să însușesc și să implementez așa concepte importante ca media plan, flow chart, DF (dynamic forecast), SKU optimization, ICP (Ideal Consumer Profile), PFME (Product Fixed Marketing Expenditure)… Evident, pentru a pătrunde în esența acestor concepte, a înțelege principiul funcționării lor și a le implementa în practică, un adevărat marketer trebuie să gândească outside the box și să monitorizeze în mod regulat tendințele pieței.

De altfel, activitatea de marketing nu se termină niciodată. Esența sa stă în mișcarea perpetuă. Nestle este o confirmare vie a acestui fapt.

 

(Visited 88 times, 1 visits today)