Știți care e cea mai romantică disciplină de studii la Facultatea Urbanism și Arhitectură, UTM? Bineînțeles, fiecare discipol/profesor va căuta să ne încredințeze că e preferata lor. Dar astăzi ne referim la… coloristică.

Conf. univ., dr. Tatiana BUIMISTRU a făcut publice 12 cele mai reușite tablouri ale discipolilor săi din anul I, executate în cadrul lucrării practice la cursul „Armonia culorilor”. Studenții au început să lucreze asupra lor offline, dar le-au finalizat și prezentat deja online. Câtă culoare! Ce armonie de nuanțe! O paletă cromatică care îți mângâie privirea sau, dimpotrivă, o face să tresară!

Imediat după publicare aprecierile s-au ținut lanț. Admirându-le, utilizatorii au menționat armonia culorilor: calde și îmbietoare, în forme perfect rotunde, colorate în roz bubble-gum – arătând atitudinea autorului jovială, plină de viață, reconfortantă; sau în violet – conferindu-i o atmosferă magică, exclusivă, iar siniliul celest aducând o notă de relaxare și confort, cum ar fi în tabloul „Vara” de Danila BUDACA (gr. ARH-193).

Aceleași forme rotunde, ordonate mai așezat, în culori ruginii-autumnale revin și în tabloul „Toamna” semnat de Ludmila POPAZ.

Cercul revine cumva și în tabloul Iuliei PERCEMLI, dar acesta ia deja forma unei spirale care atrage în iureșul său un șir nesfârșit de clădiri înălțându-se spre neant. Și aici prevalează rozul-violetul-albastrul, dar în nuanțe mai sobre, mai efemere, despre care unul din utilizatori, Kirill KARASENI, a menționat că tabloul îl duce cu gândul la ceva mistic, în zona de cyberpunk. Iar Oxana PENINA a exclamat: „Ador arhitectura sub orice formă. Iar atunci când este susținută armonios de culori – e pur și simplu fantastic!” A avut un cuvânt de spus și profesorilor, mulțumindu-le că expun lucrările talentate spre a bucura ochii și inimile celor interesați

Un viu interes au trezit și alte lucrări. Bunăoară, Valeria BABĂRĂ a menționat „ideea interesantă” a Victoriei PAIUL de a reda albastrul într-o mare diversitate de forme și nuanțe. Cristi Sambritchi a scris că tabloul „Toamna” semnat de Alexandra MOLDOVAN îi amintește de neoclasicism și că autorul, pe bune, are mult bun gust și talent.

Iar Liliana PLATON, lector superior în Departamentul Urbanism și Design Urban, și-a propus să facă o totalizare: „Lucrările prezentate demonstrează o buna cunoaștere a combinațiilor cromatice, a acțiunilor și interacțiunilor culorilor în spațiul plastic, pe care le poseda studenții specialităților creative din cadrul FUA, datorita cadrelor didactice excepționale în acest domeniu. Rezultatele studenților sunt mereu o mândrie pentru profesori, care se dedica formării profesionale a discipolilor lor! Felicitări și succese mari în continuare!”

„O sarcină foarte utilă și lucrări pe potrivă”, au mai scris utilizatorii, subliniind că „aceste deprinderi negreșit le vor prinde bine acestor tineri în viitor”.

La care răspunsul profesoarei Tatiana BUIMISTRU nu a întârziat, d-sa menționând că asemenea sarcini sunt utile nu doar pentru studenți, în activitățile lor creative, ci constituie și un bun indicator pentru profesor, arătându-i potențialul creativ al fiecărui student, descoperind trăirile acestora, starea lor de spirit la momentul executării lucrărilor respective. De aici și diversitatea culorilor în lucrări, combinația lor.

– Culoarea nu este o caracteristică a obiectelor, ci a ochiului care le privește. Este expresia noastră asupra vieții! Iar coloristica – știința despre culoare – explică din punct de vedere științific natura și proprietățile acestui fenomen extraordinar de frumos și util – Culoarea. Așa cum un muzician bun poate să distingă o notă falsă, la fel și un colorist bun observă culoarea nepotrivită din „melodia” cromatică a unui tablou. Asupra acestor lucruri medităm, mereu, cu tinerii arhitecți și designeri ai FUA în cadrul cursului „Armonia culorilor”, punctează profesoara Tatiana BUIMISTRU.

În pofida izolării, dialogul profesor-studenți continuă, veriga de legătură fiind… culoarea.

(Visited 11 times, 1 visits today)