Pandemia anunțată la nivel mondial a țintuit azi publicul local în fața calculatoarelor. Cursurile de pregătire pentru BAC, inițiate de Universitatea Tehnică a Moldovei acum două săptămâni, și-au găsit astăzi continuare în format online, iar live-ul cursului de matematică, apoi și cel de informatică, a ținut în fața monitoarelor peste 700 de vizualizatori.

Tema de astăzi – „Logaritmi. Calcul. Ecuații și inecuații”, predată prin rezolvarea unei serii de exerciții de către redutabilii profesori de matematică ai UTM – conf. univ., dr. Ion Jardan și conf. univ., dr. Ana Costaș, a fost solicitată intens, precum reiese din numărul vizualizatorilor. Era și de așteptat, dacă e să judecăm după prezența la cursurile anterioare, „pe viu” și comoditatea oferită de live-ul pe care îl poți savura de acasă!

Aici am putea veni și cu presupunerea că cifra de 700 înregistrată în timpul live-ului indică doar numărul per conexiuni la moment, dar nu putem exclude faptul că la un monitor (sau adresă IP) erau mai mulți decât 1 privitor, apoi și că cifra va crește în timp, căci după transmisiune video-ul va rămâne valid pentru vizualizare. Astfel și părinții, frații mai mari și mai mici, toți doritorii au putut și se pot încredința în continuare cum se face matematica pentru BAC la UTM, iar profesionalismul și carisma celor doi profesori au făcut pe alocuri și spectacol din matematică, drept „decor” servind cele 4 table din fața auditoriului, scrise, rescrise și schimbate cu locul de nenumărate ori…  

Totodată, părinții sau alți privitori decât nemijlocit elevii s-au putut convinge că la UTM lecțiile nu se limitează la scrisul pe tablă sau la discursul profesorului strict la temă. În auditoriile modernizate ale UTM și lecțiile sunt pe potrivă, iar o lecție modernă presupune și dialog, întrebări-răspunsuri, intervenții, apoi iar întrebări, demonstrații. Iar pentru ca și această lecție online să fie „vie” de-adevăratelea, profesorii s-au îngrijit de la bun început să le solicite elevilor să fie activi, să adreseze „orice întrebări îi interesează”, iar ca să nu piardă timpul cu tapatul, au acceptat și fotografii ale întrebărilor de pe foaie. Și chiar dacă întrebări nu au fost prea multe, prof. Ana Costaș a știut cum să provoace auditoriul de acasă: improvizând o întrebare sofisticată cu „perimetrul” sau cu „valorile reale ale lui a dintr-o ecuație”…

Dar să urmărim și lecția de informatică, care tocmai a început…

Опубликовано UTM – Universitatea Tehnica a Moldovei Суббота, 14 марта 2020 г.

 

 

 

 

(Visited 111 times, 1 visits today)