Roman Naghirneac și Andrian Jurat câștigă Marele Premiu al Smart Design Challenge

Ne face o deosebită plăcere să anunțăm că ediția din acest an a concursului Smart Design Challenge, organizat de Orange România în parteneriat cu magazinul de design românesc Dizainar, a oferit Marele Premiu echipei constituite din doi UTM-iști convinși.

Mai ieri studenți ai UTM, Roman Naghirneac și Andrian Jurat, primul – designer industrial, absolvent al Programului de studii „Design  industrial”, din cadrul FIMIT iar cel de-al doilea – inginer în electronică,absolvent al specialității electronică, FET, Roman fiind designer și în una dintre cele mai  importante verigi ale Alma Mater – cea de promovare a imaginii UTM, echipa lor a fost desemnată marea câștigătoare a acestei prestigioase competiţii,  Juriul Smart Design Challenge recunoscând proiectul Dial Shakers drept cel mai creativ și surprinzător printre cele peste 90 de idei și soluții ingenioase intrate în competiție.

Dial Shakers reprezintă un set de piperniţă şi solniţă inspirate de echipament hi-fi, cu telecomandă integrată pentru reglarea volum/intensitate. O soluție perfectă care te scutește să te ridici de la masă sau să scoți smartphone-ul dacă dorești să reglezi volumul sau alte setări ale smart device-urilor în timp ce savurezi dejunul, prânzul sau cina. Deseori avem oaspeţi la masă sau pur şi simplu nu dorim să ne sustragem de la deliciile pe care le savurăm.

Două ar fi specificațiile de bază ale acestui set pe cât de simplu în aparență, pe atât de sofisticat de facto: reglează orice smart home device – datele se transmit prin bluetooth spre aparatele utilizatorului și funcția fiecărei dintre cele 2 piese poate fi personalizată din telefon; oferă un design hi-fi original pe masa ta – solnițele sunt interschimbabile în bază și nu necesită baterii, baza fiind responsabilă pentru citirea rotației și transmiterea comenzilor spre alte smart device-uri. Tehnologiile implementate nu distrag de la funcția lor de bază, de a presăra condimente.

Altfel zis, solniţa şi piperniţa Dial oferă o alternativă elegantă întreruperilor de masă, oferind posibilitatea de a regla de pe loc intensitatea luminii sau volumul muzicii la distanță. Design-ul este inspirat de echipamentul audio, în special de clasica hi-fi, fiind piese prelucrate în metal.

Utilizatorul modifică volumul sau intensitatea echipamentelor sale audio, iluminare ș.a., plasând piperniţa în stand şi rotind. Un senzor de rotaţie din stand foloseşte marcajele gravate pe fundul pieselor pentru a determina poziţia. Două LED-uri indică piesele puse în mişcare, iar 5 LED-uri dau feedback despre intensitatea/volumul reglat. Datele se transmit prin bluetooth spre aparatele utilizatorului şi funcţia fiecărei dintre cele 2 piese poate fi personalizată din telefon.

 „Lansarea Smart Design Challenge 2018 arată impactul pe care un astfel de proiect l-a avut pe piață. Ne-am dorit să sprijinim antreprenoriatul și comunitatea designerilor, să arătăm că și acest domeniu se transformă, iar tehnologia devine o parte tot mai importantă a proiectelor ce se vor dezvolta în viitor. Suntem bucuroși că am reușit să creăm astfel o platformă dedicată publicului interesat de tehnologie și producătorilor activi în zona tehnologică care au nevoie de serviciile designerilor”, spune Laura Piscan, Head of Direct Retail Orange România.

Parte a platformei Tech a Break lansată în 2017, prin care Orange susține antreprenoriatul din industriile creative și tehnice, Smart Design Challenge are ca scop crearea și identificarea unor produse inteligente care să îmbine utilizarea tehnologiei cu o viziune creativă și curajoasă în ceea ce privește designul. Tema ediției din acest an a fost „Daily routine”, iar produsele concepute de candidați urma să se încadreze în categoriile home & deco sau accesorii.

Concursul Smart Design Challenge se desfășoară în două etape, în perioada 8 octombrie 2018 – 27 martie 2019. Prima etapă include înscrierea proiectelor în concurs și selectarea de către juriu a proiectelor finaliste, iar cea de-a doua – realizarea prototipurilor de către finaliști, expunerea acestora în magazinele de tip Orange smart shop și desemnarea câștigătorilor de către juriu.

Înmânarea premiilor va avea loc pe 24 aprilie, de la care vom reveni cu impresii și imagini noi.