Vizită de studiu la Hermina

Însoțite de conf. univ., dr. Marcela Irovan, șef Departament Modelarea şi Tehnologia Confecţiilor Textile şi din Piele din cadrul Facultății Textile și Poligrafie, studentele grupei MTCȚ-161 au avut parte, ieri, de o vizită de studiu la SC Cherang SRL, care confecționează produse pentru brandul Hermina.

Denumirea brandului, inspirată de la numele unui mic animal blănos, redă întocmai finețea și specificul stofelor exclusiv naturale (lână, bumbac, alpaca, viscoză, cașmir) din care sunt confecționate articolele din tricotaj, pe care se specializează întreprinderea. Acolo, la Hermina, studentele au aflat de la antreprenorii Sergiu Malai, Andrei Leu, Olesea Zgardan, care au creat și dezvoltă această afacere, că aici se pune mare preț pe calitatea materiei prime, iar această strategie pe care o respectă neabătut i-a făcut renumiți prin ținutele inedite pentru femei și bărbați, și nu doar: rochii, cardigane, căciuli, pulovere, fulare, dar și plăpumi tricotate, potrivite pentru toată familia.

Vestimentația tricotată de la „Hermina” se remarcă printr-un design modern și finețea executării articolelor, ceea ce le-a deschis o piață largă de desfacere acasă, dar și peste hotare,  livrând diverse produse și în Canada, SUA, Europa de Vest.

Antreprenorii le-au dezvăluit studentelor mai multe amănunte și despre dezvoltarea sortimentelor, tehnicile de vânzări și lucrul în echipă. Dar și despre o miză mai nouă spre care s-au îndreptat și care acum se bucură de succes – vânzările online.

„Comerțul tradițional este foarte important, el nu trebuie să fie neglijat, dar online-ul crește și către asta ne îndreptăm ca societate. Dezvoltăm acest sector și pentru moldovenii din diasporă, care ar dori în Spania, în Canada sau în Italia să poată cumpăra un produs moldovenesc”, le-a mărturisit Sergiu Malai.

Astfel, acum un an și ceva, au reușit să lanseze From The Heart.Shop, prima platformă de comerț online din fashion-ul autohton, care aduce mai aproape produsele create de antreprenorii autohtoni.

Vizitând oficiul platformei de vânzări online https://fromtheheart.shop/, studentele au aflat că ideea lansării acesteia a pornit de la faptul ca producătorii să aibă un canal în plus pentru a-și vinde produsele, dar și clienții să aibă acces la produse de calitate. Prețul produselor este exact ca în magazinele fizice. Comerțul online nu încurcă vânzărilor fizice, dimpotrivă, se ajută reciproc. Livrările se fac atât pe teritoriul Republicii Moldova cu ajutorul unei firme de curierat, dar și peste hotare. Publicul țintă este inclusiv diaspora. Pentru ca, aflându-se în străinătate, concetățenii noștri să aibă acces la produse de acasă. Iar aceasta înseamnă că în produsele autohtone se „pune” nu doar calitate, dar și mult suflet.

O „strategie” pe care studentele FTP o însușesc încă din facultate.