Consorţiul evaluează implementarea ERASMUS+

Implementarea proiectului „Introducerea învățării bazate pe probleme în Moldova pentru sporirea competitivității studenților și a posibilităților de angajare a acestora”, realizat în cadrul Programului ERASMUS+ „Acțiunea cheie 2 – consolidarea capacităților în domeniul învățământului superior”, cu un buget de 1,544 mil. euro, finanțat din sursele UE și preconizat, conform planului de acțiuni pentru implementare în perioada 15 octombrie 2015 – 14 octombrie 2018, continuă.

Pe 25 octombrie 2016, coordonatorul internațional Romeo ȚURCAN, conf. la Universitatea Aalborg, Danemarca, și coordonatorul național dr. hab., prof. univ. Larisa BUGAIAN, prorector UTM, au convocat partenerii externi și locali ai consorțiului, inclusiv de la ASEM, UTM, Universitățile „A. Russo” din Bălți, „B. P. Hașdeu” din Cahul, USMF „N. Testemițanu”.

Participanţii la eveniment au trecut în revistă activităţile derulate pe parcursul perioadei de referinţă. S-a constatat că, în linii mari, după realizarea pachetelor de lucru 1-4, s-a încheiat elaborarea curriculumului pentru 7 programe de studii în baza metodologiilor de predare noi, inclusiv a metodologiei învățării bazate pe probleme (PBL), învățării bazate pe întrebări (EBL) și simulări la cele 6 universități din Moldova – membri ai consorţiului.

În cadrul unor ample discuţii constructive au fost evidenţiate implicațiile și consecințele implementării învățării active centrate pe student, au fost propuse soluții pentru depăşirea unor eventuale obstacole şi probleme, au fost concretizaţi pașii ce urmează a fi întreprinşi pentru a asigura reuşita proiectului. Până la 1 septembrie 2017 este necesar de a definitiva programele de licență preconizate a fi implementate, după cum urmează: UTM – Design industrial și Tehnologii informaționale, USMF– Medicină, USM – Drept, US Bălți – Administrare publică, US Cahul – Antreprenoriatul și administrarea afacerilor, ASEM – Administrarea afacerilor şi de a asigura instruirea personalului academic, antrenat la predarea acestor programe, precum și managementului universitar în domeniul metodologiilor PBL și EBL, abordării rezultatelor învățării centrate pe student și a practicilor bazate pe TIC.