Moldova in Fashion Conference-2018

Ce este sustenabilitatea în modă, ce înseamnă moda durabilă, textile inteligente, darwinism digital, imprimare 3D în vestimentație și care sunt tendințele actuale în materie de  personalizare și inovare a produselor vestimentare? Aceste și alte subiecte similare au fost abordate în cadrul celei de-a treia ediții a evenimentului „Moldova in Fashion Conference”, organizat pe 20 octombrie de Centrul de Excelență în Design și Tehnologii ZIPhouse.

Antreprenori, designeri, fashion bloggeri, cadre didactice, studenți, fashioniste au avut ocazia de a  interacționa cu speakeri din Dubai, Italia, Ucraina, România, care au dezvăluit aspecte și cunoștințe din experiența proprie – un schimb de experiență foarte valoros pentru brandurile autohtone, care tind să-și sporească competitivitatea peste hotare.

Subliniind importanța acestui valoros schimb de experiență cu speakeri renumiți de talie internațională, rectorul UTM, prof. univ., dr. hab. Viorel BOSTAN, și Sergiu BOTEZATU, manager superior de proiecte, USAID Moldova, și-au exprimat satisfacția că în ultimul timp industria modei cunoaște o frumoasă afirmare și în Moldova și i-au îndemnat pe participanți să implementeze aici, acasă, tendințele și practicile internaționale.

Abordând subiecte specifice domeniului modei, cei 7 speakeri invitați la eveniment au dezvăluit detalii despre succesul din spatele marilor afaceri din fashion.

Designerul fuzionist Ricardo O’NASCIMENTO, master în Interactive Systems for human-computer interaction Interface Culture Department de la Universitatea de Artă și Design din Linz, a reflectat în tema „Smart Clothing and New Technologies for Ultra Customisation” despre textilele electronice și articolele vestimentare personalizate, pe care le creează prin intermediul tehnologiilor electronice moderne în cadrul studioului de design POPKALAB, fiind fondatorul acestuia.

Yana CERVINSKA, fashion designer, proprietara unui brand care îi poartă numele și fondatoarea „Sustainable Fashion Pad” – prima platformă ucraineană eco-friendly fashion, a vorbit despre ecosistemul durabil în modă și promovarea modei sustenabile, relatând în context povestea lansării propriului brand și a propriei platforme – „Sustainable Fashion innovations”.

În prezentarea sa, „Digital and Ethical Fashon System”, Nicoletta PEZZOLI  și-a împărtășit experiența în fashion și designul de textile acumulată în cadrul Instituto Europeo di Design, Como, Italia, care colaborează cu renumite branduri, cum ar fi Versace și Dolce&Gabana.

În comunicarea „Collaboration’s time. What does it meanfor Fashion Community?” Victoria PTASHNICHENKO, director al „International Designer’s Contest New Fashion Zone Ukraine”, a vorbit despre marketing și oportunitățile de expunere a brandului în public, în special în cadrul evenimentelor de modă, dânsa având experiență în organizarea „Ukrainian National Designer’s Contest 2017”.

Despre „Fashion Brand Strategy Development ” a vorbit Iana BUCHKO, proprietara BUSY Agency, având 12 ani de experiență în a dezvolta Art by the deadlines cu așa branduri ca Louis Vuitton, Hermes, Helen Marlen Group, SOVA jewels și multe altele. De asemenea, se poate lăuda cu un vast background în calitatea sa de investor, business developer, director al unor branduri actuale, marketing și PR specialist.

Mirela BUCOVICEAN a pus bazele Molecule-F.com, prima platformă de comercializare și promovare a produselor realizate de designeri români și le-a vorbit participanților la eveniment despre „Molecule F – Number 1 during 9 years”. Are o experiență de 28 de ani în 9 industrii diferite, fiind versată în materie de business și marketing. Speakerul a vorbit despre poziționarea pe o piața cum e România, atât de aproape de Republica Moldova, și a dezvăluit secretele lansării pe piața din România.

Cu o experiență de 25 de ani în compania italiană de articole de lux „La Florens”, o afacere de familie, iar în prezent activând în domeniul fashion management în Dubai, Andrea Claudio GALUZZO s-a referit în prezentarea sa „How to developer Fashion Brand Expressing Moldovian Heritage” la aspectele de bază în fashion management, deschizând și paranteze din experiența sa în domeniul modei pe cele două piețe total diferite.

Directorul executiv al ZIPhouse, Carolina TIMCO, a subliniat că evenimentul a fost organizat de Centrul de Excelență în Design și Tehnologii „ZIPhouse” al Universității Tehnice a Moldovei, în parteneriat cu Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei.