Ce este managementul informației și informaţia în management? Ce similitudini, dar și ce deosebiri există între aceste noțiuni? Și cum e să faci marketing în spațiul virtual, promovându-ți produsul pe rețelele de socializare?
Împreună cu Lia POGOLȘA, expert strategii marketing digital, invitată de către titulara cursului „Dezvoltare personală și profesională”, lectorul universitar Elena GOGOI, studenții FCIM, anul 1, grupele academice FAF-181 și FAF-182 au fost fascinați să ia o lecție de marketing practic în cadrul Proiectului Ambassador Program – Uteach, lansat de Tekwill. Impresiile au fost pe măsură.
– Nu m-am gândit vreodată că marketingul poate fi atât de important, dar și atât de incitant în vânzarea unui produs! – a exclamat Vasile ROPOT, student FAF-181.
Și nu e vorba doar de marketing în cazul dat. Lecția învățată de studenții de la Ingineria Software are un sens mult mai profund: începem cu puțin, dar în câțiva ani vom ajunge la ceva mult mai mult! Important e să nu ne înșelăm așteptările – un efort care necesită multă, foarte multă răbdare!
Invitata a abordat creativ și un alt subiect pe aceeași temă: promovarea produselor. De exemplu, o pagină Facebook sau Instagram urmează să devină cartea de vizită a celor care se vor implica în aceste activități. Cum să atingi acest obiectiv și cum să-l transformi într-un atu doar al tău? Iată întrebarea! Iar răspunsul e o adevărată știință, pe care o poți asimila, la fel, cu efort.
Secolul XXI vine cu mari provocări, dar și multe oportunități de a promova idei, activități, evenimente, inclusiv business pe rețelele de socializare. Chiar dacă pare dificil, nimic nu este imposibil, i-a încurajat Lia. Ținta contează. Din experiența sa de mamă care trebuia să-și susțină copiii, ea a învățat să facă vânzări cu mărgele de la câțiva lei la lucruri de câteva mii de euro (!). Un sfat: consumați informații și idei de la oricine – de la profesori, colegi, prieteni. Și acumulați, câștigați astfel mai multe cunoștințe.
Echipa este cheia succesului, se știe. Și aceasta nu e doar o axiomă. Drept exemplu poate servi compania Midnight Works – un marketer, un designer și un dezvoltator au venit să vândă aplicații care au ajuns în top 10 cele mai cumpărate din lume. Oameni din diferite domenii, lucrând împreună, pot crea ceva fantastic. Morala: nu există nicio limită în calea spre succes, dorință să fie, și tenacitate, perseverență, fervoare.
Pe final de activitate studenții au menționat entuziasmul cu care fiecare invitat la curs al dnei Elena GOGOI vine să le vorbească, îndemnându-i și susținându-i să-și propună obiective în funcție de interesele lor reale.
– Ei vin să ne împărtășească crâmpeie din propria viață, nu citite de prin cărți. E ca și cum își pun sufletul pe tavă, oferindu-ne trăirile lor reale! – concluzionează studenții.
E mare lucru pentru un profesor să se bucure de asemenea aprecieri! Aprecieri care par a fi (de fapt sunt, negreșit) reversul propriei sale inspirații, transmisă și recepționată cu aceeași pasiune de către discipolii săi.
[av_gallery ids=’43693,43694,43695,43696,43697,43698′ style=’big_thumb’ preview_size=’featured_large’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’featured_large’ columns=’6′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’avia_lazyload’ av_uid=’av-km3m3v’ custom_class=” admin_preview_bg=”]