Career Blind Date

Organizat de PNUD Moldova și Observatorul de Competențe axat pe Tineri, programul „Career Blind Date” a reunit, zilele acestea, studenți din ultimul an de studii din cadrul Departamentului Design și Tehnologii Poligrafice, Facultatea Textile și Poligrafie a UTM.

Este un proiect nou, lansat de curând, care propune unele studii, experimente, în baza cărora se dorește elaborarea unor abordări noi privind incluziunea tinerilor în câmpul muncii, a menționat în deschiderea evenimentului Olga GAGAUZ, directorul Observatorului.

Venind cu unele explicații la temă, Jana MIDONI, reprezentanta PNUD Moldova, i-a captivat pe studenți cu un exercițiu al gândirii orientate spre creștere.

După care s-a oferit cuvânt oaspeților – fondatori și manageri ai unor companii cu renume din industria print/publicitate de la noi: Ion BARGAN de la Editura BESTSELLER, Sergiu DIACONU de la TARGET group worldwide; Alexandru RUSU de la GOODMEDIA, Vitalii PĂNUȚA de la PROMOMEDIA.

Studenții i-au ascultat cu interes și i-au asaltat cu întrebări: Oare chiar e posibil să pășești direct din facultate în echipa BESTSELLER, care în 2017 a intrat cu 4 titluri în top 10 cele mai vândute cărți din RM și România? Sau în agenția de publicitate TARGET – unul din cei mai importanți subiecți pe piața locală, care a luat premiul I la Gala Premiilor regionale de excelență în domeniul ECEE 2012 din Zürich? Și cum e să combini tehnologia poligrafică cu marketingul ca să aspiri la un post în GOODMEDIA sau PROMOMEDIA – companii care au făcut imagine unor mari branduri, cum ar fi Consiliul Europei, UNDP Woman, USAID, Orange, Coca Cola?

Și au văzut că se poate! Chiar dacă CV-ul îți e respins de 4 ori, oricum mai poți încerca, în caz că nu te interesează altceva decât, spre exemplu, TARGET. Sergiu DIACONU tocmai le-a adus un exemplu în acest sens, menționând că atunci când o tânără foarte insistentă le-a trimis CV-ul pentru a 5-a oară, au fost curioși să o cunoască, iar dânsa în 3 luni a avansat până la poziția de vicedirector! Iar două studente au fost invitate la interviu chiar aici, în sală, meritul lor fiind cât se poate de firesc pentru o companie în care creativitatea și libera exprimare sunt la ele acasă: pe tot parcursul prezentărilor ele au desenat de zor, iar ochiul ager al lui Vitalii PĂNUȚĂ a observat că nu erau desene simple, ci o oglindă foarte expresivă a dialogului la care asistau.

La final, Viorica CAZAC, șef Departament Design și Tehnologii Poligrafice, FTP-UTM, le-a mulțumit invitaților pentru că au găsit timp să-și depene istoriile de succes, dar și pentru oportunitățile de angajare oferite – stagii, part-time, freelance și full-time.