„Moldova in Fashion”, ediția a II-a

În data de 21 octombrie 2017 sala mare de ședințe a Centrului TEKWILL a fost arhiplină. Conferința internațională „Moldova in Fashion” a întrunit oameni de afaceri din industria ușoară, profesioniști din domeniul modei, designeri, cadre didactice, studenți ai FTP, dornici de a afla istoriile de succes ale specialiștilor în fashion, de a cunoaște cele mai bune practici și cele mai moderne tendințe la nivel internațional în domeniu.

Conferința „Moldova in Fashion” a ajuns la a doua ediție, a menționat Angela SCRIPCENCO, directorul Centrului „ZIPhouse”, și ne dorim ca pe viitor să devină o platformă didactico-științifică anuală, cu tradiție, cu experți internaționali și profesioniști locali, care să disemineze cunoștințe, să dezvolte abilități, să altoiască atitudini și priceperi, să impulsioneze aspirațiile angajaților din industria fashion spre noi realizări în RM și recunoaștere pe piața mondială.

Salutând călduros audiența, Alexandra CANN, președintele Asociației Patronale a Industriei Ușoare din RM (APIUS), a subliniat că această ramură a industriei republicii se dezvoltă dinamic. Dacă în 1990 aici activau 22 de întreprinderi de profil cu un efectiv de peste 23 mii de angajați, astăzi în această ramură sunt înregistrați peste 500 de agenți economici. Peste o sută dintre cei mai mari producători sunt întruniți în APIUS. Iar faptul că în august 2017 Asociația noastră a fost invitată să reprezinte Republica Moldova în Consiliul European al Modei, fiind al 26-lea membru în această prestigioasă organizație, denotă recunoașterea internațională a realizărilor obținute de angajații din industria ușoară din țara noastră. Chișinăul cu specialiștii lui, are toate premizele să devină un centru al modei cu rezonanță internaională, de rând cu renumitele capitale fashion Paris, New-York, Londra, Milano ș.a.

În prima zi a conferinței, în fața participanților cu subiecte specifice domeniului modei și unele detalii despre succesul din spatele marilor afaceri din fashion au evoluat invitații speciali ai evenimentului – experți  din Italia, Rusia, Ucraina, Estonia, Suedia, Franța și RM.

Fondatoarea „Ukrainian Fashion Education Group” Marina LOSEVA, consultant de modă, stilist și lector în cadrul Centrului de Artă Modernă „Yermilov center” din Ucraina, s-a referit la tendinţele globale de modă, retail, design, consumatori, sustenabilitate, e-commerce, digitalizare, inovații, textile; provocările şi unele soluţii de depășire a acestora, dezvăluind unele crâmpeie din vasta sa experiență și colaborarea pe parcursul ultimilor ani cu stiliști de modă, designeri, showroom-uri și branduri fashion: Rica Mare, Santo Garde, Image Inn, Samange, Men’s Style Academy, Kat kid’s Cloth, Sl.Ira, Patio, Nawsky, Nikole Onipko.

Proprietara companiei de bijuterii „JohannaN” din Suedia, Johanna NILSSON, și-a împărtășit experiența de aproape 15 ani privind inițierea unei afaceri durabile în industria fashion și antreprenoriatul acestei ramuri.

Lectorul la „Institut de Fashion Design și Marketing Polimoda” din Italia Polina STEPANOVA, absolventă a faimoasei „Royal Academy of Fine Arts and Fashion” din Antwerpen a meditat despre prognozarea tendințelor modei, cerințele privind crearea unei mărci identitare în contextul contemporan.

Co-proprietarul și designerul companiei de produse de marochinărie „GLED” SRL, Filippo FANINI, absolvent al Facultății Fashion Design la „POLIMODA” din Florența, a povestit despre lumea fascinantă a modei și industria fashion de pe toate meridianele globului, aducând ca exemplu istoria sa de success și secretele anatomiei unei colecții de modă.

Preşedintele „Tartu Centre for Creative Industries”, Reigo KUIVJÕGI, a vorbit despre provocările în domeniul marketingului unui brand nou în fashion.

Absolventa „Polimoda Fashion Institute” din Florența Olga VLADIMIR, proprietară a unei companii de consultanță în dezvoltarea comercială a mărcilor de lux, a dezvăluit pașii practici în dezvoltarea unui brand pe piața internațională.

Membrul Consiliului Economic al Primului-Ministru al RM, Andrei CRIGAN, expert în elaborarea strategiilor de dezvoltare a start-up-urilor și a planurilor de afaceri, a făcut o prezentare despre vânzări și export în domeniul modei.

În ziua a doua a conferinței au fost organizate șase ateliere didactico-științifice aplicative. Specialițtii din industria modei și a confecțiilor au luat în dezbatere subiecte privind trendurile fashion și direcții de perspectivă – schimbări globale și soluții locale; modele de business pentru moda durabilă; relația dintre creativitate și succesul unei companii de modă; crearea imaginii de brand și comunicare de brand; organizarea activităților de promovare a brandurilor; constituirea colecțiilor fashion și alte aspecte aferente subiectelor discutate.

Conferința a fost organizată de Centrul de Excelență în Design și Tehnologii „ZIPhouse”, în parteneriat cu Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS) și suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei.

Print article Print article Conținutul website-ului utm.md este destinat exclusiv informării publicului larg. Preluarea materialelor se permite în limita a maximum 500 de semne, dar nu mai mult de jumătate din articolul preluat. În aceste condiţii, este obligatorie citarea sursei şi a autorului, iar în cazul portalurilor informaţionale – indicarea linkul ce conduce direct la sursă. Republicarea integrală a conținutului site-ului este interzisă în lipsa unui acord prealabil din partea Universității Tehnice a Moldovei. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați pe pr@adm.utm.md .